Inzercia reklamy na Facebooku
23 apríla, 2021 #itpodpora

Inzercia reklamy na Facebooku

V predchádzajúcom článku sme vám priblížili dôležitosť inzerovania Google ads a transformácie vášho businessu do digitálneho prostredia. Vysvetlili sme vám, akým spôsobom môžete optimalizovať reklamy na Google Ads, ako vyzerajú a ako fungujú. Dnes si priblížime, ako fungujú reklamy v rámci sociálnej siete Facebook a aké možnosti inzercie vám Facebook ponúka.

Reklamy pre sociálnu sieť Facebook

Od Facebooku dostanete na výber z niekoľkých druhov reklám, ktoré môžete nájsť vo Facebook Business Manager. V tomto si založíte svoj firemný účet a v ňom následne spravujete všetky vaše reklamné činnosti.

Facebook ponúka 3 kategórie reklám, ktoré sa líšia podľa cieľa, ktorý chcete dosiahnuť vašou kampaňou. Tieto môžu byť zamerané na povedomie o značke, zvažovanie a konverziu. Keď robíte reklamu na povedomie o vašej značke, vašim cieľom bude zamerať sa na ľudí, ktorí vašu značku ešte nepoznajú a nevedia o nej. Zameriavate sa teda nato, aby reklama zasiahla čo najširší okruh užívateľov. Vo fáze zvažovania zvažovania cielite svoju reklamu na ľudí, ktorí o vašej značke už vedia, ale rozmýšľajú o iných možnostiach alebo iných, konkurenčných značkách. Tu chcete vyvolať u ľudí interakciu s vaším businessom, napríklad preklik na váš web alebo vašu aplikáciu či video, aby ste ich presvedčili o tom, že vy ste tá najlepšia možnosť. Tretia fáza, konverzia, nabáda recipientov, ktorí už navštívili váš web alebo pozreli vaše video, ale ešte nenakúpili. Tento typ reklám sa nazýva výkonnostná kampaň a ide tu primárne o to, aby potencionálni zákazníci vykonali nákup, uskutočnili konverziu alebo predaj.

Uskutočnenie kampane zahŕňa tiež charakter, umiestnenie a rozpočet na marketingové aktivity a vedomosť o tom, čo chce vaša firma dosiahnuť a na koho chce cieliť.

1. Reklama o povedomí o vašej značke

Reklama na povedomie o vašej značke sa využíva napríklad vtedy, keď je vaša značka nová a pozná ju málo ľudí alebo ak chcete rozšíriť svoje existujúce publikum vtedy, keď rozširujete porfólio vašich produktov pre inú cieľovú skupinu. Cieliť budete teda na ľudí, ktorí sú relevantí k vašej značke a je u nich vysoká pravdepodobnosť, že u vás nakúpia. Kampaň zvolíte teda podľa demografických údajov či záujmov facebookových užívateľov.

Dosahová kampaň sa zobrazuje čo najväčšiemu počtu ľudí z preddefinovaného publika a dokážete si nastaviť za aký čas si môže cielené publikum reklamu pozrieť. Toto je perfektný spôsob, pre úplne nové značky, ktoré si potrebujú vybudovať postavenie na trhu.

2. Reklamy na zvažovanie

Náštevnostné kampane sa sústreďujú na predom určené cieľové miesto, a to web, aplikáciu alebo správu. Cieľom je nasmerovať a zlepšiť návštevnosť landing page ( pristávacie miesto/dráha). Tieto kampane používajú tlačítka, ktoré sú často pomenované „zistiť viac“ alebo „nakupovať“ a platíte pri nich za impresie- zobrazenia reklamy alebo za kliknutia na odkaz z reklame. Môžu byť vo formáte videa, fotografie alebo carousel.

Interakčné kampane sa snažia, aby sa do daného príspevku zapojilo čo najviac ľudí. Chceme teda, aby čo ľudia komentovali, lajkovali, zdieľali, klikali na post. Pri takomto príspevku je dôležité, aby bol atraktívny, čím zlepšíte cenu za interakciu a tak s vašou reklamou za 10€ môže interagovať rovnaký počet ľudí, ako s reklamou za 25€.

Pri kampani pre inštaláciu aplikácie nasmerujete používateľov do obchodu s aplikáciami, odkiaľ si môžu tú vašu stiahnuť a snažíte sa, aby si ju nainštalovali.

Ak potrebujete reklamu na zobrazenie videí, musíte natočiť kvalitné a zaujímavé video s predstavením vašich služieb alebo produktov. Video je veľmi dobrý spôsob, ako zaujať ľudí, upútať ich pozornosť a zostať dlhšie na vašej stránke. Videá majú často oveľa väčší počet interakcií ako post a ak je dostatočne nápadité a originálne, používatelia Facebooku si ho často medzi sebou prezdieľajú.

Kampaň na generovanie možných zákazníkov za používa vtedy, keď potrebujete nájsť nových zákazníkov a zbierať o nich údaje ako email, záujmy, telefónne číslo a pod. Oplatí sa, keď chcete, aby sa ľudia zaregistrovali na váš newsletter alebo stiahli manuály či ponuky. Pri tejto reklame cielite na ľudí, ktorí majú potencionálny záujem o vaše produkty alebo služby a vďaka zbieraniu informácii ich viete neskôr zacieliť.

Ak chcete, aby vám používatelia Facebooku posielali správy na Messenger, môžete zvoliť kampaň na správy.

Týmito vzbudíte väčší počet konverzácii so zákazníkmi, ponúknete im podporu, dokončíte s nimi nákup alebo mu odpoviete na otázky. Pri tejto reklame sa používa CTA button s nápisom „poslať správu“

3. Reklamy na konverziu

Konverzia je poslednou kategóriou reklamy, chce, aby používatelia uskutočnili akciu a teda nákup. Na meranie konverzií sa používa Facebook pixel, a platíte za impresie-zobrazenie reklamy, do ktorej pridáte odkaz napríklad na váš web alebo konkrétnu podstránku.

Katalógové predaje sú facebookové reklamy, ktoré automaticky generujú produkty z vašej ponuky založené na charaktere cieľového publika. Tieto reklamy ukazujú človeku na Facebooku tovar, ktorý si pozeral na vašom e-shope, ale nekúpil si ho. Aby sa produkty takto zobrazovali, musíte si vytvoriť vlastný katalóg s produktami v ponuke, popísať ich, pridať fotografie a CTA button.

Ak chcete zlepšiť návštevnosť kamenného obchodu, môžete vašu reklamu zacieliť na ľudí, ktorí sa nachádzajú v okolí tohto obchodu. Pri vyberaní publika podľa polohy môžete pridať aj bližšie špecifikácie, podľa vlastností ale záujmov.

 

Takto vyzerajú a fungujú reklamy na sociálnej sieti Facebook. V našej firme máme profesionálov, ktorí sa venujú digitalizácii a správe sociálnych médií firiem. Ak chcete zdigitalizovať vašu firmu a nastaviť reklamy na Facebook, Google Ads alebo iné sociálne média, neváhajte nás kontaktovať.


Inzercia reklamy na Facebooku
23 apríla, 2021 #itpodpora
Aktuality

Všetky dôležité informácie na jednom mieste

Kde nás nájdete?

BPS Audit, s. r. o.

Plynárenská 1
821 09 Bratislava
– mestská časť Ružinov

 

audit@bpsgroup.sk
Licencia UDVA: 406

BPS Tax, s. r. o.

Plynárenská 1
821 09 Bratislava
– mestská časť Ružinov

 

tax@bpsgroup.sk
Číslo osvedčenia: 190/2019

Lansbrough Europe, s.r.o.

Komenského 361
908 77 Borský Mikuláš

Adresa pobočky:
Plynárenská 1
821 09 Bratislava
- mestská časť Ružinov