Inzerovanie reklám Google Ads
14 apríla, 2021 #itpodpora

Inzerovanie reklám Google Ads

Inzerovanie reklám na Google Ads sa môže zdať spočiatku komplikované. Aj vy sami ale do istej miery dokážete produkovať úspešné reklamy a tým zlepšovať váš business. Digitalizovanie firiem a ich transformácia na online a sociálne platformy sa stala záchranou v období, kedy sa…

Inzerovanie reklám na Google Ads sa môže zdať spočiatku komplikované. Aj vy sami ale do istej miery dokážete produkovať úspešné reklamy a tým zlepšovať váš business. Digitalizovanie firiem a ich transformácia na online a sociálne platformy sa stala záchranou v období, kedy sa musia prevádzky a firmy vo fyzickom svete zatvárať. Pre podnikateľov je teda dôležité sa zmenám a digitalizácii prispôsobiť a pribrať nové informácie. V dnešnom článku si vysvetlíme možnosti optimalizácii reklám v Google Ads.

Dôležitosť digitalizácie vášho businessu

Čoraz frekventovanejšie vidíme, ako rastie dopyt po službách a tovaroch v online prostredí. Je to spôsobené tým, že ľudia počas posledných rokov spohodlneli a naučili sa objednávať veci online, len ťuknutím prsta. Táto situácia sa ešte znásobila, keď začala kríza Covid-19. Pocit sťahovania zákazníkov do online prostredia si svojím spôsobom vyžaduje pokročiť o krok vpred a byť tam, kde sa nachádzajú kupujúci, čiže online.

Zaujímavý príklad prispôsobenia digitalizácie dnešnej situácie vidíme napríklad v potravinovom priemysle. SITA informuje, že predaj potravín cez internet stúpol vo veľa prevádzkach až o 20-50%. Predchádzajúce výskumy ale ukazovali, že až dve tretiny Slovákov si do obdobia covid-19 nevedelo predstaviť nakupovať potraviny cez internet.

Nárast internetových nakupujúcich sa týka aj iných odvetví služieb a produktov. Zvýšený záujem pozorujeme aj u predaja elektroniky, dezinfekčných prípravkov a respirátorov. Toto obdobie teda ponúka veľmi dobrý štart do podnikania online. Začnete vtedy, keď je online veľké množstvo ľudí, a tým sa môžete zviditeľniť a dosiahnuť väčšie predaje. Internet ponúka viacero možností, ako sa zviditeľniť a jednou z nich je sieť Google, ktorá má viac podôb reklám, ktoré vám ďalej popíšeme.

1.Textová reklama zobrazujúca sa vo vyhľadávaní

Tieto reklamy sa zobrazujú, keď cez Google alebo jeho partnerské vyhľadávacie nástroje zadáte meno firmy alebo produktu či služby, ktorú si chcete zadovážiť. Uvidíte ich vo výsledku vyhľadávania, vďaka čomu si môžu ľudia, ktorí hľadajú produkt vo vašej ponuke, nakúpiť práve u vás. Tieto reklamy sa zväčša zobrazujú na popredných alebo posledných priečkach vyhľadávania, toto určujú ukazovatele ako SEO optimalizácia vášho webu, rýchlosť webu či cena za preklik. Na týchto reklamách sa vždy ukazuje štítok s nápisom „reklama“.

Nastavenie reklám PPC (platba za klik) reklám sa optimalizuje podľa:

  • Kľúčové slová
    V tejto variante sa zobrazujú vaše reklamy na základe slov alebo slovných spojení, ktoré pri tvorbe reklamnej kampane určí SEO profesionál alebo marketingová agentúra. Špecialisti po podrobnej analýze vyberú kľúčové slová, ktoré priamo súvisia s vašou firmou. Tieto slová musia byť poctivo vybrané a musia mať skontrolovanú konkurencieschopnosť, cenu za kliknutie, vyhľadateľnosť. Ak je vaša firma ešte len v rozvoji, je treba zvoliť menej používané kľúčové slová. Keďže je poradie závislé od maximálnej ceny za kliknutie, veľké  známe firmy tieto priečky zaberú. Je teda lepšie si vybrať menej frekventované, ale výstižné a relevantné slová.
  • Vstupné stránky
    V tejto možnosti poskytnete službe Google Ads zoznam vašich vstupných stránok a informácie, kedy sa majú dynamické reklamy zobrazovať a kam majú ľudí, ktorí nane kliknú, presmerovať. Google Ads si vďaka vaším vstupným stránkam generuje ľudí, ktorí vyhľadávajú názvy alebo používané frázy na vašom webe a aplikuje ich pri výbere vstupnej stránky, spolu so zrozumiteľným nadpisom na reklamu. Ušetria čas a sú vhodné, lebo používajú obsah daného webu.Ak teda vlastníme, napríklad, účtovnícku firmu, človek, ktorý si hľadá na Google výraz „účtovníctvo pre firmu v Bratislave“, uvidí vašu reklamu ako „Účtovníctvo pre firmu-Bratislava“. Keď klikne práve na vašu reklamu,  bude presmerovaný na stánku vášho webu, kde ponúkate danú službu z reklamy.Cena za klik sa pripisuje podľa demografiky, remarketingového publika, čo znamená, že môžete svoju reklamu cieliť priamo na zákazníkov, ktorí už na vašom webe nakúpili. Google Ads dokážu tiež zacieliť ľudí, ktorí sú podobní ľuďom vo vašom remarketingovom liste.Vyhľadávanie Google poskytuje zobrazenie len v podobe textových reklám, ktoré sa dajú zefektívniť rozšírením. V tomto rozšírení sú napríklad adresy, telefónne čísla, odkaz na podstránku, popis, a aj odkazy na formulár, ktorý sa používa na získanie leadov. Tieto rozšírenia sa dajú používať aj vtedy, keď si reklamu nastavujete sami, tá je následne atraktívnejšia pre Google, čo pomáha pri skvalitňovaní miery preklikov.Google taktiež sám testuje výkon reklám, ktoré sa nazývajú RSA reklamy. Tieto môžu mať 3 až 15 nadpisov a z 2 až 4 popisov generuje rôzne kombinácie- tie následne sleduje a zaznamenáva, ako na ne reagujú užívatelia.

 

2. Reklama v obsahovej sieti

V tejto sekcii sa jedná o klasické reklamy vo forme bannerov. Takéto reklamné bannery sa zobrazujú na webových stránkach vašich patnerov, platformách patriacich Google ako sú Gmail alebo Youtube a taktiež na weboch, ktoré predávajú reklamný priestor cez Google AdSense.

To znamená, že ak máte stránku a chcete si zarobiť na reklame, poskytnete na Google Adsense svoj voľný reklamný priestor. Google súčasne, vďaka reklamnej aukcii, vyberie displayovú reklamu, ktorá sa podobá najviac na obsah vašej stránky. Tieto reklamy sú vyberané systémom, a tak si ich vy sami prispôsobiť nemôžete.

Google Ads a AdSense spolupracujú v zmysle- Google AdSense ponúka reklamné priestory a Google Ads reklamné kampane dopĺňa na ich miesto.

Existuje viac variantov cielenia

Vašu reklamu môžete cieliť priamo na konkrétny web, video či aplikáciu a môžete ju nastaviť aj tak, aby sa zobrazovala len na stránkach spadajúcich pod rovnaký tematický blok. Ďalej sa dá cieliť aj podľa demografických údajov alebo vami zadanými vlastnosťami alebo záujmami užívateľov, a teda aj na vyššie spomínané remarketingové zoznamy.

V tomto type reklamy si môžete vybrať, či budete platiť sa klik, konverziu alebo zobrazenie reklamy.

Bannerové reklamy majú určené zásady, ktoré musia spĺňať, aby boli použiteľné a úspešné. Toto zahŕňa, napríklad: dopredu určené rozmery, zobrazené logo firmy, obmedzené množstvo textu a podobne.

Okrem display reklám poznáme sa animované bannery, dynamické bannery alebo responzívne reklamy, ktoré sa jednoducho prispôsobujú reklamnému priestoru a môžu byť obrázkové aj textové. Existujú aj smart display kampane, ktoré sa ukazujú na Gmail a sú kombináciou automatického ponúkania cien, vytvárania reklamy, cielenia, ktoré spolupracujú so cieľom reklamu zefektívniť.

3. Video reklama

Video reklamy sú vhodný spôsob, ako upútať pozornosť na svoju značku. Originálne spracovanie video reklamy dokáže pritiahnuť pozornosť často vo väčšej forme ako, napríklad, iné typy reklám.

Video reklama sa môže zobrazovať na Youtube alebo aplikáciách či weboch v okraji obsahovej siete Google.

Práve Youtube je jeden z obľúbených médií využitia reklamného videa, kde neplatíte ani za náhodne spustené reklamy. Umiestnenie si zvolíte podľa seba a môže byť vo viacerých formátoch:

Mikrospot– tiež nazývaný „bumper“, má 6 sekúnd a nedá sa prepnúť. Zobrazuje sa pred videom alebo po jeho skončení a užívateľ si ho musí pozrieť celé, aby mohol pokračovať v pozeraní youtube videa.

In-Stream reklama- tento typ reklamy môže byť preskočiteľný, ale nemusí. Nepreskočiteľná reklama má maximálne 15 sekúnd. Pri preskočiteľnej reklame má užívateľ možnosť prekliknúť sa po 5 sekundách späť na svoje video. Ak je preskočená, neplatíte za ňu. Platíte za 30 sekúnd pozretého videa, alebo za 1000 zobrazení. Keď má vaše video menej ako 30 sekúnd, zaplatíte za pozretie celého obsahu videa. Obidva formáty reklám sa prehrávajú pred, počas alebo po prehraní videa na Youtube.

Video discovery– poskytuje náhľad alebo inak Thumbnail k videu spolu s textom. Zobrazuje sa vo výsledkoch vyhľadávania, v odporúčaných videách alebo hlavnej stránke Youtube a taktiež na stránkach partnerov.

Masthead reklama– ponúka výhodné umiestnenie na dome stránky Youtube pre počítače, televízory aj mobilné telefóny, pozície tu sú rezervovateľné v Google obchodnom zástupcovi.

Outstream reklama– reklama slúžiaca priamo pre smarfóny a tablety, ktorá sa prehráva na weboch partnerov alebo v aplikácii.

4. Reklamy pre aplikáciu

Reklamy pre aplikáciu sa vytvárajú v Google Ads, a to počas vytvárania display kampaní pod názvom „ App promotion“. Tá sa teda tvorí tak, že do Google Ads zadáte aplikáciu, obrázky či videá, textovanie reklamy, jazyk, geografické a iné cielenie na publikum, a systém už ďalej ukáže reklamu vhodnému publiku. Zobrazuje sa na Youtube, Google play, vyhľadávaní a aj v obsahovej časti Google. Pri tomto type reklamy sa platí za nainštalovanie vašej aplikácie alebo za akcie vykonané v aplikácii. To v skratke znamená, že platíte až keď si niekto aplikáciu stiahne alebo na ňu klikne.

5. Reklama pre produkt v Nákupoch

Reklamy na produkty sa zobrazujú na pravej strane výsledkov z vyhľadávania. Zobrazujú sa v nich názov produktu, cena produktu a obchod, kde sa dá produkt kúpiť. To znamená, že svoju reklamu môžete prepojiť priamo s určitým produktom na našej webovej stránke. Takýto produkt sa zobrazuje hlavne ľudom nakupujúci tento, alebo podobný produkt. Pri tejto reklame sa platí za klik a môže slúžiť aj na porovnávanie cien.

6. Reklama na telefónne číslo

Reklamy, v ktorých sa zobrazuje vaše telefónne číslo poskytujú potencionálnym zákazníkom možnosť rýchlej voľby zavolania našej firme. Reklamy tejto formy sa zobrazujú na zariadeniach, ktoré sú prispôsobené telefonátom, a teda na PC ich neuvidíte.

Digitalizácia a orientácia v online prostredí môže byť náročná. V tomto článku sme vám preto poskytli informácie o tom, ako sa zorientovať v Google Ads a aké typy reklám ponúka. Dúfame, že Vám tento článok poskytol dostatočné rozhranie informácií a vnukol vám myšlienku digitalizácie vašej vlastnej firmy. Naša firma tiež ponúka služby digitalizácie a IT podpory. Veľmi radi vám s cestou do online sveta pomôžeme.


Inzerovanie reklám Google Ads
14 apríla, 2021 #itpodpora
Aktuality

Všetky dôležité informácie na jednom mieste

Kde nás nájdete?

BPS Audit, s. r. o.

Plynárenská 1
821 09 Bratislava
– mestská časť Ružinov

 

audit@bpsgroup.sk
Licencia UDVA: 406

BPS Tax, s. r. o.

Plynárenská 1
821 09 Bratislava
– mestská časť Ružinov

 

tax@bpsgroup.sk
Číslo osvedčenia: 190/2019

Lansbrough Europe, s.r.o.

Komenského 361
908 77 Borský Mikuláš

Adresa pobočky:
Plynárenská 1
821 09 Bratislava
- mestská časť Ružinov