Opatrenia pre znížší negatívny ekonomický dopad prostredníctvom online prezentácie

Vo väčšine spoločností vyústila reakcia na pandemickú situáciu do podoby znižovania rozpočtov na marketing. Negatívny ekonomický dopad sa líši naprieč segmentami. Najmenej negatívny vývoj sa udial v sektore telekomunikačných a IT služieb, no výrazne poznačenými sa stali v sektore retailu, veľkoobchodu a e-commerce. Prichádza aj vo vašej spoločnosti k redukcii rozpočtu na marketingové aktivity?

Pokiaľ áno alebo sa iba pripravujete na túto skutočnosť, máme pre vás niekoľko rád, ako a akým smerom investovať vaše financie, aby v dnešnej dobe dosiahli vytúžené výsledky a ekonomický dopad nepocítili.

Je však veľmi dôležité pracovať inteligentnejšie, redukovať prácnosť a procesy automatizovať. Pozrieť sa dopredu a odhadnúť vývoj situácie nie je ľahká úloha, avšak ak si vyberiete správne aktivity, môžete efektívne znížiť ekonomický dopad pandémie na vaše podnikanie.

1. Vyberte správny kanál komunikácie

Určite si svoju najvýnosnejšiu cieľovú skupinu a nájdite najvhodnejší kanál pre komunikáciu. Pokiaľ máte webovú stránku a na nej správne nastavené analytické nástroje, tieto informácie jednoducho zistíte.

Je pre vás vhodný kanál sociálne siete alebo práve Google reklama?

Pokiaľ pre váš produkt alebo službu existuje v Google reálne vyhľadávanie zákazníkmi prostredníctvom kľúčových slov, je toto kanál pre vás. Reklamou oslovíte priamo zákazníka, ktorý vyhľadáva to, čo ponúkate. Môžete tak jednoducho predbehnúť svoju konkurenciu a vo vyhľadávaní sa umiestniť na vyšších pozíciách.

Pokiaľ však neexistuje reálne vyhľadávanie vašej služby alebo produktu, sú práve sociálne siete riešením, kde investovať financie. Ktorú sociálnu sieť si však vybrať? Na Facebooku sú takmer všetci, teda výberom tejto sociálnej siete netrafíte vedľa. Instagram je sociálna sieť vhodná i pre mladšie publikum oproti tomu, ktoré je Facebooku. Je však dôležité pracovať s takým obsahom, ktorý na Instagrame zákazníka zaujme, nakoľko sociálna sieť má určité vizuálne štandardy. Pokiaľ je však vaša cieľová skupina výrazne mladšia, je práve TikTok vhodná platforma.

Sociálnych sietí je veľa, nie však na všetkých sa zdržuje vaša cieľová skupina. Aby ste financie nemíňali zbytočne, je dôležité sa zamyslieť. Myslite však na to, že na sociálnych sieťach venujete príspevkom minimálnu pozornosť. Teda čím presnejšie si stanovíte cieľovú skupinu a čím zaujímavejšia bude reklama, tým je väčšia pravdepodobnosť, že si ju zákazník všimne.

2. Udržte si svojich zákazníkov, využite remarketing

Váš stály zákazník je v prepočte lacnejší na udržanie ako získanie nového zákazníka. Prečo? Stály zákazník už si prešiel zdĺhavým procesom oboznámenia sa so značkou, cez rozhodovanie sa medzi ňou a konkurenciou, až po samotný nákup. Tento proces neustále absolvovať dokola, si vyžaduje pri nových zákazníkoch množstvo financií. Preto ak už svojich zákazníkov máte, starajte sa o nich a ponúknite im niečo, o čo záujem majú, mohli by mať alebo to, čomu neodolajú.

I tu je podstatná analytika z vašich kampaní alebo z vašej webovej stránky. Vie rozoznať z akého kanálu zákazník prichádza, čo si na vašej stránke prechádza, čo nakúpil alebo poprípade čo iné ho zaujímalo.

Ak ste už využili Google reklamu a vašu službu alebo produkt niekto hľadal, navštívil webovú stránku, no nenakúpil alebo vás nekontaktoval, nenechajte ho odísť len tak. V prípade Google reklamy, môžete využiť bannerovú reklamu v podobe remarketingu, ktorá bude vášho potencionálneho zákazníka prenasledovať s lákavou ponukou.

V prípade Facebooku alebo iných sociálnych sietí taktiež získavate prostredníctvom štatistík a analytiky podstatné dáta. A získavate tak možnosť na remarketing. Pokiaľ sa preklikli na vašu webovú stránku alebo interagovali s príspevkom môžete ich opätovne zasiahnuť. Ak pri vašej službe alebo produkte je proces rozhodovania dlhší, v nastaveniach si môžete zvoliť i obdobie, ako dávno zákazník vaše stránky navštívil či za aké obdobie dozadu interagoval s vašim príspevkom.

3. Merajte a optimalizujte

 Ak nebudete merať, nebudete schopní vyhodnocovať a tvoriť zlepšujúce opatrenia vzhľadom na vaše finančné investície. Ak však vykonáte opatrenia na optimalizáciu reklamy, budú sa vaše financie na marketing míňať efektívne a s výsledkami.

Pri vyhodnocovaní a skúmaní dát opätovne zistíte, ktorý kanál vám prináša splnenie vašich cieľov a nakoľko je efektívny. Ak nájdete úspešnú stratégiu, pracujte s ňou i v ďalších mesiacoch. Ak budete postupovať správne, bude to mať ekonomický dopad a výsledky sa dostavia. Premysleným konaním tak nebudete svoje financie slepo investovať do nefunkčných kanálov a neefektívnych reklám. Naopak, váš rozpočet budete premyslene investovať.

Ak potrebujete poradiť. Náš partner UPVISION vám s tým rád pomôže, ale pokiaľ potrebujete poradiť práve pri účtovaní online nákladov na reklamu, neváhajte sa obrátiť na nás.


Aktuality

Všetky dôležité informácie na jednom mieste

Kde nás nájdete?

BPS Audit, s. r. o.

Plynárenská 1
821 09 Bratislava
– mestská časť Ružinov

 

audit@bpsgroup.sk
Licencia UDVA: 406

BPS Tax, s. r. o.

Plynárenská 1
821 09 Bratislava
– mestská časť Ružinov

 

tax@bpsgroup.sk
Číslo osvedčenia: 190/2019

Lansbrough Europe, s.r.o.

Komenského 361
908 77 Borský Mikuláš

Adresa pobočky:
Plynárenská 1
821 09 Bratislava
- mestská časť Ružinov