Prečo mať profil Google Moja firma?
Ak profil ešte nemáte, odporúčame vytvoriť si ho a jednoducho zdieľať informácie s okolím. Tieto informácie zahrňujú napríklad kontaktné údaje, otváracie hodiny, podrobnosti o vašej firme, produktoch, službách či novinky a veľa ďalšieho. Okrem funkcií pre vašu firmu ponúka Google aj možnosť zákazníkom zanechať recenziu, ktoré vzbudzujú dôveryhodnosť v očiach verejnosti.
Vďaka vytvorenému profilu bude mať Google o vás nie len viac informácií, ale pomôže i vášmu organickému dosahu tak, že vyhodnotí firmu ako overenú. Zákazníci tak nájdu po zadaní vášho názvu do vyhľadávania vašu spoločnosť na prvej strane výsledkov vyhľadávania so všetkými potrebnými informáciami.
Nie je podstatné profil iba založiť, je dôležité mať ho správne vyplnený a pravidelne udržovaný. Procesom založenia vás sprevádza samotný systém a ide o veľmi jednoduchý proces. V profile uveďte pravdivé a presné informácie. Zákazníci využívajú Google na rýchle hľadanie informácií o firmách, práve preto musia byť informácie aktuálne a jednoznačné.
Nemáte ešte profil na Google Moja firma?
Návod na registráciu:
- Na stránke Google Moja Firma / Google My Business kliknite na “Spravovať”
- Prihláste sa do účtu Google, ak ho nemáte, v pár krokoch si vytvoríte nový e-mail
- Následne zadajte názov svojej firmy, pokojne pri ňom môžete uviesť aj svoju službu alebo činnosť (BPS – účtovník)
- Vyberte vašej firme kategóriu
- Zadajte adresu, obsluhované miesto, kontaktné údaje, webovú adresu a váš profil je vytvorený.
Do svojho profilu sa môžete dodatočne prihlásiť a zmeniť alebo pridať potrebné údaje, či pripísať podrobnosti.
Vytvorením Google Moja firma sa vaša práca nekončí, keďže ako sme spomenuli vyššie, profil je potrebné pravidelne obohacovať o aktuálne informácie. Práve aktualizovanie profilu vám prinesie častejšie zobrazovanie sa na Google, tým pádom viac zákazníkov ako aj lepšie výsledky výkonnostného marketingu. Môžete aktualizovať otváracie hodiny počas sviatkov, pridávať fotografie alebo novinky ohľadom aktuálnych nariadení, ktoré sa týkajú vášho podnikania.
Buďte atraktívni pre Google algoritmus.
Pravidelné pridávanie príspevkov
Maximálna platnosť príspevku na profile je jeden týždeň. Práve týmto stanoviskom podporuje Google aktívne pridávanie príspevkov. Po uplynutí tejto doby by ste ho mali nahradiť novým – aktuálnejším. Príspevok sa môže týkať vašej situácie alebo ponuky. Využite CTA button- čiže taký, ktorý si pýta od vašich zákazníkov uskutočnenie akcie.
Reakcie na recenzie
Odpovedaním na recenzie od vašich zákazníkov ukazujete prejav vďaky za poskytnutie spätnej väzby. V odpovediach využívajte kľúčové slová, rovnako ako aj v častiach svojho profilu. Pozitívne recenzie a využívanie kľúčových slov vám výrazne zvyšujú relevanciu v očiach Google.
Optimalizácia fotografií
Spoločnosti, ktoré zobrazujú aktuálne fotografie získavajú vyšší počet kliknutí, ako firmy bez fotiek alebo iba s vyplnenými základnými fotografiami. Pri nahrávaní fotografií však nezabúdajte na správny názov, v ktorom využite aj kľúčové slovo či názov firmy.
Mať firmu v databáze Google Moja firma je pre každý biznis prínosom. Prináša dôveru zákazníkov, možnosť komunikácie a poskytnutia informácií, zväčšuje váš dosah. Ak potrebujete pomôcť so založením, alebo chcete, aby sa vaša firma pohla ďalej práve v online prostredí, neváhajte nás kontaktovať.