E-mail marketing: Prečo a ako s ním pracovať?

E-mail marketing, jeden z mála prostriedkov komunikácie firmy, ktorý umožňuje osloviť masu ľúdí, no i napriek tomu, vybudovať si vzťah s jednotlivcom. E-mail marketingom síce poriadne otriaslo GDPR, no i napriek tomu je jedným z efektívnych nástrojov pre aktívnu komunikáciu a opätovné nadviazanie komunikácie už s existujúcim zákazníkom.

Prečo je e-mail marketing stále dobrá voľba?

  1. Nevychádza z módy

Na rozdiel od sociálnych sietí e-mailový účet nie je chvíľková záležitosť. Profil na sociálnej sieti užívateľa môže po určitej dobe omrzieť a svoj účet zruší. Avšak, e-mailovú adresu si ľudia držia roky. V prípade, ak získate e-mail svojho zákazníka, získate tak dlhoročný kontakt.

  1. One to one komunikácia

Ak zasielate e-mail/newsletter svojím zákazníkom, tak komunikujete s príjemcom priamo. Svoje e-maily by ste mali tvoriť osobnejšie.  Pridať oslovenie, prispôsobovať obsah.

  1. Cena

E-mail marketing patrí k pomerne lacným ale aj rýchlym nástrojom k osloveniu existujúcich i nových zákazníkov.

Dôvodov prečo využívať e-mail marketing je stále mnoho. Môžete sa ním efektívne pripomínať. Budovať povedomie o zmenách vo vašej spoločnosti, budovať vzťah s potenciálnymi zákazníkmi a propagovať nové akcie, produkty či služby.

 

Ako pracovať s e-mail marketingom?

  1. Niečo zdarma!

Pokiaľ chcete zvýšiť počet svojich odberateľov na newsletter ponúknite im za odoslanie adresy niečo zdarma. Efektívnym darčekom pri získavaní e-mailových adries je práve e-book. E-book, ktorého obsah ich zaujme.

„V našom prípade a v tomto období je práve e-book s tématikou daňových priznaní vhodným variantom niečoho zdarma.“

  1. Správne načasovanie

E-mail by ste mali zasielať v určitej pravidelnej časovej rovine. Podstatné je však – Neprehnať to. Nespamujte svojich čitateľov obsahom, ktorý nemá pridanú hodnotu. Načasovanie je dôležité, ale musí vystihnúť i to, čo sa vo vašej firme/ odvetví deje. Správny krok je informovať svojho odberateľa o akciách, nových produktoch, nových službách, zmene adresy a iných podstatných interných novinkách. Netreba však zabúdať ani na čitateľa a informácie, ktoré sú podstatné pre neho.

„Opäť môžeme ako príklad použiť obdobie podávania daní. Práve v tomto období je newsletter (zameraný na dane, novinky platné pre toto daňové obdobie, dôležité dátumy a napríklad, kde si stiahnuť potrebnú dokumentáciu) podstatný pre nášho nového či existujúceho zákazníka. Zjednodušíme mu tak orientáciu v aktualitách a poskytneme informácie, ktoré nie len sprehľadnia papierovanie ale i dajú pocit, že sme v daniach doma. „

  1. Prepojenie i s inými formami komunikácie

Čitateľom prinášate obsah prostredníctvom e-mailov. Výhodou je však pridať aj špeciálny obsah. Ak v spoločnosti pravidelne tvoríte videá na určitú tému, alebo vytvárate podcasty, nezabudnite svoje e-maily na ne odkázať. Tieto formáty môžu ešte bližšie a detailnejšie objasňovať témy z e-mailov. Alebo jednoducho môžu odberateľov zaujímať viac. Veď predsa niektorí z nás radšej obsah pozerajú, iný počúvajú a niektorí najradšej čítajú. Inou výhodou však je, že prelinkovaním formátov získate návštevnosť i na iných kanáloch.

 

 Nástroje pre e-mail marketing:

 

Pre nás v BPS Group e-mail marketing ešte nie je prežitkom, nie pokiaľ prostredníctvom neho vieme klientom ponúknuť pridanú hodnotu, pomoc v rôznych daňových, účtovných a iných dôležitých obdobiach pre napredovanie a bezproblémový chod spoločností / firiem.


Aktuality

Všetky dôležité informácie na jednom mieste

Kde nás nájdete?

BPS Audit, s. r. o.

Plynárenská 1
821 09 Bratislava
– mestská časť Ružinov

 

audit@bpsgroup.sk
Licencia UDVA: 406

BPS Tax, s. r. o.

Plynárenská 1
821 09 Bratislava
– mestská časť Ružinov

 

tax@bpsgroup.sk
Číslo osvedčenia: 190/2019

Lansbrough Europe, s.r.o.

Komenského 361
908 77 Borský Mikuláš

Adresa pobočky:
Plynárenská 1
821 09 Bratislava
- mestská časť Ružinov