Prečo je e-mail marketing stále dobrá voľba?
- Nevychádza z módy
Na rozdiel od sociálnych sietí e-mailový účet nie je chvíľková záležitosť. Profil na sociálnej sieti užívateľa môže po určitej dobe omrzieť a svoj účet zruší. Avšak, e-mailovú adresu si ľudia držia roky. V prípade, ak získate e-mail svojho zákazníka, získate tak dlhoročný kontakt.
- One to one komunikácia
Ak zasielate e-mail/newsletter svojím zákazníkom, tak komunikujete s príjemcom priamo. Svoje e-maily by ste mali tvoriť osobnejšie. Pridať oslovenie, prispôsobovať obsah.
- Cena
E-mail marketing patrí k pomerne lacným ale aj rýchlym nástrojom k osloveniu existujúcich i nových zákazníkov.
Dôvodov prečo využívať e-mail marketing je stále mnoho. Môžete sa ním efektívne pripomínať. Budovať povedomie o zmenách vo vašej spoločnosti, budovať vzťah s potenciálnymi zákazníkmi a propagovať nové akcie, produkty či služby.
Ako pracovať s e-mail marketingom?
- Niečo zdarma!
Pokiaľ chcete zvýšiť počet svojich odberateľov na newsletter ponúknite im za odoslanie adresy niečo zdarma. Efektívnym darčekom pri získavaní e-mailových adries je práve e-book. E-book, ktorého obsah ich zaujme.
„V našom prípade a v tomto období je práve e-book s tématikou daňových priznaní vhodným variantom niečoho zdarma.“
- Správne načasovanie
E-mail by ste mali zasielať v určitej pravidelnej časovej rovine. Podstatné je však – Neprehnať to. Nespamujte svojich čitateľov obsahom, ktorý nemá pridanú hodnotu. Načasovanie je dôležité, ale musí vystihnúť i to, čo sa vo vašej firme/ odvetví deje. Správny krok je informovať svojho odberateľa o akciách, nových produktoch, nových službách, zmene adresy a iných podstatných interných novinkách. Netreba však zabúdať ani na čitateľa a informácie, ktoré sú podstatné pre neho.
„Opäť môžeme ako príklad použiť obdobie podávania daní. Práve v tomto období je newsletter (zameraný na dane, novinky platné pre toto daňové obdobie, dôležité dátumy a napríklad, kde si stiahnuť potrebnú dokumentáciu) podstatný pre nášho nového či existujúceho zákazníka. Zjednodušíme mu tak orientáciu v aktualitách a poskytneme informácie, ktoré nie len sprehľadnia papierovanie ale i dajú pocit, že sme v daniach doma. „
- Prepojenie i s inými formami komunikácie
Čitateľom prinášate obsah prostredníctvom e-mailov. Výhodou je však pridať aj špeciálny obsah. Ak v spoločnosti pravidelne tvoríte videá na určitú tému, alebo vytvárate podcasty, nezabudnite svoje e-maily na ne odkázať. Tieto formáty môžu ešte bližšie a detailnejšie objasňovať témy z e-mailov. Alebo jednoducho môžu odberateľov zaujímať viac. Veď predsa niektorí z nás radšej obsah pozerajú, iný počúvajú a niektorí najradšej čítajú. Inou výhodou však je, že prelinkovaním formátov získate návštevnosť i na iných kanáloch.
Nástroje pre e-mail marketing:
Pre nás v BPS Group e-mail marketing ešte nie je prežitkom, nie pokiaľ prostredníctvom neho vieme klientom ponúknuť pridanú hodnotu, pomoc v rôznych daňových, účtovných a iných dôležitých obdobiach pre napredovanie a bezproblémový chod spoločností / firiem.